
Trzy Pieśni do słów Baczyńskiego
na baryton i fortepian (2021) / na baryton i orkiestrę (2023) / na baryton, harfę i orkiestrę smyczkową (2024)
na baryton i fortepian (2021) / na baryton i orkiestrę (2023) / na baryton, harfę i orkiestrę smyczkową (2024)
-
Fragment 1
-
Fragment 2
-
Fragment 3
Cykl pieśni do wybranych wierszy Krzysztofa Kamila Baczyńskiego powstał z inspiracji i specjalnie dla bas-barytona Tomasza Koniecznego. Pierwsze wykonania prezentowane były wraz z cyklem Kindertotenlieder Gustava Mahlera oraz z instalacją wideo autorstwa Adama Dudka. Muzyka w połączeniu z obrazem stanowi tu mini-monodram opowiadający o śmierci przeczuwanej, wspominanej i doświadczanej.
Wybrane wiersze to: Spojrzenie, Wigilia oraz Śmierć.
W roku 2022 na zamówienie Opery Bałtyckiej powstała wersja na baryton i orkiestrę symfoniczną.
W roku 2024 na zamówienie Filharmonii Śląskiej powstała wersja na baryton, harfę i orkiestrę smyczkową.
HISTORIA WYKONAŃ:
WERSJA NA BARYTON I FORTEPIAN
PREMIERA: 31.08.2021; Tomasz Konieczny i Lech Napierała; Muzeum Powstania Warszawskiego
7.11.2021; Tomasz Konieczny i Lech Napierała; Künstlerhaus Festsaal; Monachium, Niemcy
6.11.2021; Tomasz Konieczny i Lech Napierała; Musikverein Gläserner Saal / Magna Auditorium; Wiedeń, Austria
WERSJA NA BARYTON I ORKIESTRĘ SYMFONICZNĄ:
PREMIERA: 12.03.2022 Tomasz Konieczny, Orkiestra Opery Bałtyckiej, Michał Krężlewski; Opera Bałtycka w Gdańsku
HISTORIA NAGRAŃ:
WERSJA NA BARYTON I FORTEPIAN
11-12.11.2021; Tomasz Konieczny i Lech Napierała; Studio S1 Polskiego Radia w Warszawie; Realizatorzy nagrania: Gabriela Blicharz i Lech Dudzik; dla Dal Segno Institute